Kanpo kolaboratzaileak

Néstor Banderas

Néstor Banderas Navarro Doktorea da Didaktika Espezifikoetan (Gizarte Zientzien Didaktika), Historian Lizentziatua, Unibertsitate Masterra Bigarren Hezkuntzako Irakaslean (Geografia eta Historia) eta Unibertsitate Masterra Didaktika Espezifikoetako Ikerketan (Gizarte Zientziak). Geografia eta Historiako irakaslea izan da Bigarren Hezkuntzako institutuetan hamar urtez, eta gaur egun eszedentzian dago. SOCIAL(S), INTERFRANQ (Frankismoari buruzko Diziplinarteko Ikerketa Taldea) eta Geografia eta Historia Hezkuntzako Ikerketa eta Berrikuntza Taldeko kidea da. Bere ikerketek Espainiako historia hurbilak irakasleen, ikasleen eta eskola-eskuliburuen ikuspegitik duen hezkuntza-trataerari heltzen diote. Alderdi horiei buruzko komunikazioak aurkeztu ditu biltzar zientifikoetan eta argitalpenak ditu aldizkari akademikoetan. Ikerketa-egonaldiak egin ditu Universidad do Porton, Alacanteko Unibertsitatean eta Euskal Herriko Unibertsitatean. CNEAI ikerketa seiurteko bat dauka. EDUTECON Proiektuaren, Educar mediante temas controvertidos en y para el conflicto. Una investigación a través de estudios de caso en la formación inicial del profesorado” (PID2023-150579NA-I00), Ikerketa Taldeko kidea da. Gaur egun irakasle laguntzaile doktorea da Valentziako Unibertsitateko Zientzia Esperimental eta Sozialen Didaktika sailean.

Carlos Muñoz Labraña

Historia eta Geografiako irakaslea, Concepción Unibertsitatea, 1987. Hezkuntzan lizentziatua, Historia eta Geografia aipamena, Concepción Unibertsitatea, 1988. Historiako magisterra, Concepción Unibertsitatea, 1996. Lanbide Heziketarako Unibertsitate Irakaskuntzan diplomatua, Concepción Unibertsitatea-Kaiserslautern Unibertsitatea, Alemania, 2004. Concepción Unibertsitatean doktorea, 1996. Doktoretza ondokoa, Valladolideko Unibertsitatea, Espainia, 2010.

Concepción-Chile Unibertsitateko irakaslea da. Bertan, graduaurreko eta etengabeko hezkuntzako irakaskuntzarekin batera, graduondoko hainbat programatan eskolak ematen dituen. Nabarmentzekoa da Hezkuntzako Masterrean eta Bizikidetza eta Herritartasuneko Masterrean egindako ekarpen profesionala, bai eta Historia eta Hezkuntza doktoretza-programetan egindakoa ere.

Historiaren irakaskuntzarekin eta herritarren prestakuntzarekin lotutako tesi eta ikerketa ugaritan parte hartu eta zuzendu du. Bere ekoizpen akademikoak 58 artikulu, 9 liburu-kapitulu eta 4 liburu biltzen ditu, tokiko historiari buruzko lanen egile gisa egindako ibilbide nabarmenaz gain.

Gaur egun, Grupo de Investigación para la Educación Ciudadana y la Educación Histórica (GIECEH) izeneko taldea zuzentzen du, eta bere unibertsitate bereko Grupo Interdisciplinario de Investigación en Derechos Humanos y Democracia (GIDHD) kide da. EDUTECON proiektuko lankidea da: “Gai gatazkatsuen bidez eta gatazkarako heztea. Kasu azterketen bidezko ikerketa bat irakasleen hasierako prestakuntzan” (PID2023-150579NA-I00).

Gizarte Zientzien Udal Saria jaso zuen 2023an.

Eddy Paloma Arceo Arceo

Psikodidaktikan doktorea: Hezkuntzaren psikologia eta berariazko didaktikak Euskal Herriko Unibertsitatean (EHU). Hezkuntzako irakaslea Garapenerako Unibertsitate Interamerikarrean, eta Hezkuntzan lizentziaduna Yucatángo Unibertsitate Autonomoan. Goi-mailako hezkuntzan 17 urteko irakaskuntza-esperientzia du, eta 2015etik Yucatángo (México) Unibertsitate Autonomoko Hezkuntza Fakultateko gradu-irakasle titularra da. 2024tik Hezkuntzako Graduko (Tizimín) koordinatzailea da, baita tutore-irakasle eta graduko tesien aholkularia ere. 2021etik PRODEP profil desiragarria du. Irakasleen Prestakuntza ikerketa-talde diziplinarreko kide da. Interes-eremu nagusiak: irakasleen prestakuntza (irakasleen nortasun profesionala). Gaur egun EDUTECON proiektuko lankidea da: “Gai gatazkatsuen bidez eta gatazkarako heztea. Kasu azterketen bidezko ikerketa bat irakasleen hasierako prestakuntzan” (PID2023-150579NA-I00)

Juanita Rodríguez Pech

Hezkuntza Ikerketan Doktorea Granadako Unibertsitatean (Espainia). Hezkuntzan Lizentziaduna eta Goimailako Hezkuntzan Irakaslea Yucatángo Unibertsitate Autonomoan (Mexiko). 2003tik, Yucatángo Unibertsitate Autonomoko Hezkuntza Fakultateko graduko eta graduondoko irakasle titularra da. Ikerketa-proiektu askoren arduradun eta lankide izan da, bai nazio-mailako zein nazioarteko finantzaketarekin. Curriculumaren diseinu- eta ebaluazio-prozesuetan espezializatuta dago. 2009tik PRODEP profil desiragarria du aitortuta. Ikerlarien Sistema Nazionaleko (SNI) I. mailako kidea da. Irakasleen Prestakuntza ikerketa-talde diziplinarreko partaidea da. Ikerketa-interes nagusiak dira: curriculumaren garapena eta irakasleen prestakuntza. Gaur egun EDUTECON proiektuko lankidea da: “Gai gatazkatsuen bidez eta gatazkarako heztea. Kasu azterketen bidezko ikerketa bat irakasleen hasierako prestakuntzan” (PID2023-150579NA-I00).

Teresa Benito Aguado

Geografia eta Historia doktorea Euskal Herriko Unibertsitatean, doktorego ondoko egonaldiak egin ditu Paris I Unibertsitatean eta École des Hautes Études en Sciences Sociales (EHESS) unibertsitatean. Gaur egun, Nafarroako Unibertsitate Publikoko (UPNA) Gizarte Zientzien Didaktika arloko irakasle laguntzaile doktorea da. Magisteritzako graduetan eta Bigarren Hezkuntzako irakasleen prestakuntza masterrean irakasten du.

I-COMMUNITAS Gizarte Ikerketa Aurreratuko Institutuaren eta “Lifelong Learning-Aprendizaje a lo largo de la vida” ikerketa taldeko kide da (UPNA). Bere ikerketa lerroak herritartasun demokratikorako historiaren irakaskuntzan eta ondare-hezkuntzan oinarritzen dira.

UPNAko 2022-2024 aldirako “Diseño Universal para el Aprendizaje de las Ciencias Sociales en los grados de magisterio de Educación Infantil desde la perspectiva ecosocial” berrikuntza hezkuntzako proiektua zuzendu du eta egun, 2025-2027 aldirako “Narrativas digitales y Memoria Histórica” proiektuaren koordinatzailea da. Estatuko ikerketa proiektuetan parte hartzen du: EDUTECON (COD: PID2023-150579NA-I00) eta “Educación histórica para combatir los discursos de odio y favorecer la cohesión social” (COD: PID2024-160066NB-C21) proiektuan. Starting Grant UNITA Erasmus+ (2025) “Amplifying Silenced Voices Through Service-learning: Towards Polyphonic Solutions” proiektuari lotutako AMPLIVOICE proiektuaren tokiko koordinatzailea da. Proiektu guztien ardatza hezkuntzak gizarte-kohesioan, genero-berdintasunean, memoria demokratikoan eta herritarren gaitasunen garapenean duen zeregina da. Nazioarteko irakasle gisa lan egiten du IQ Sarean (Quindíoko Unibertsitateak, Kolonbia).

Ikerketarako seiurteko bat du, CNAIk aitortua. Historiaren irakaskuntzari, herritartasunari eta hezkidetzari buruzko artikuluak eta liburu-kapituluak argitaratu ditu.

Nilson Javier Ibagón Martín

Del Valle-ko Unibertsitateko (Cali, Kolonbia) Historia Saileko irakasle titularra. UNIMINUTO-Virtualeko irakasle-ikertzailea. Ekonomia, Politika eta Hezkuntzako Ikerketa Historikoen Taldeko (IHEPE) kidea, MINCIENCIAS-en bermea duen taldea. Kolonbiako Zientzia, Teknologia eta Berrikuntza Ministerioan senior kategoriako ikertzailea. Historia Prestatzeko eta Irakasteko Sare Panamazonikoaren (REPAMFEH) koordinatzailea. Hezkuntzan Doktorea (Murtziako Unibertsitatea, Espainia); Historian Magisterra (Javerianako Unibertsitateko Pontifizia); Gizarte Zientzietako Magisterra, hezkuntzan orientatuta (FLACSO-Argentina); Curriculumean eta Pedagogian Espezialista (Andeetako Unibertsitatea); Hezkuntza Politiketan Espezialista (FLACSO-Argentina); Oinarrizko Hezkuntzan lizentziatua, Gizarte Zientzietan zentratuta (Distrito Unibertsitatea). Halaber, EDUTECON proiektuko lankidea da: “Gai gatazkatsuen bidez eta gatazkarako heztea. Kasu azterketen bidezko ikerketa bat irakasleen hasierako prestakuntzan” (PID2023-150579NA-I00). Bere ikerketa-eremua honako hauetan oinarritu da nagusiki: kontzientzia eta kultura historikoaren azterketan; historia gatazkatsuen analisian eta haien irakaskuntzan; historiaren didaktikaren printzipio epistemologiko eta metodologikoetan; irakaskuntzako prestakuntzan; eta hezkuntzan azterketa konparatuak egitean.

Iñaki Navarro-Neri

Iñaki Navarro-Neri irakasle laguntzaile doktorea da Nafarroako Unibertsitate Publikoko (UPNA) Giza Zientzien eta Hezkuntzaren Departamentuan. Historian lizentziatua Nafarroako Unibertsitatean, eta Hezkuntzan doktorea Zaragozako Unibertsitatean, nazioarteko aipamen eta doktoregoko sari bereziarekin, Educomunicación en Twitter de los museos arqueológicos españoles: estudio de estrategias de educación patrimonial tesiagatik.

Bere ikerketa-lana gizarte-zientzien didaktikan, ondare-hezkuntzan eta ingurune digitaletako ondarearen komunikazioan oinarritzen da. Life-long Learning eta UPNAko I-COMMUNITAS institutuko Ikerketa Taldeko kide da. “Herramientas digitales participativas para el apoyo a cibercomunidades patrimoniales” (TED2021-131174B-I00) eta “Competencias digitales, procesos de aprendizaje y toma de conciencia sobre el patrimonio cultural” (PID2020-115288RB-I00) “Ondare-ziberkomunitateei laguntzeko tresna digital parte-hartzaileak” (TED2021-131174B-I00) proiektuetan parte hartu du. Gaur egun, “Análisis de procesos cocreativos digitales de educación patrimonial integrando Inteligencia Artificial (ACCEP)” eta “EDUTECON. Educar mediante temas controvertidos en y para el conflicto. Una investigación a través de estudios de caso en la formación inicial del profesorado” (PID2023-150579NA-I00) proiektuaren ikerketa-taldeetako kide da.

Isabel Boj

Historian lizentziatua eta Gizarte Zientzien eta Ondarearen Didaktikan doktorea, Bartzelonako Unibertsitateko Hezkuntza Fakultatean Aplikatutako Didaktiken Saileko, Gizarte Zientzien arloko irakaslea da. Historiaren eta ondare kulturalaren didaktikan aditua da, bereziki historiaurrearen eta gerra zibilaren arloetan. UBko DIDPATRI ikerketa-taldeko kidea da, eta haren bitartez hainbat ikerketa, berrikuntza eta transferentzia proiektutan parte hartzen du. Gizarte Zientzien Didaktikaren arloan, 35 urte baino gehiago daramatza esperimentu hezitzaileak —tailerrak deiturikoak— garatzen eta ezartzen, haur hezkuntzara, lehen hezkuntzara eta bigarren hezkuntzara zuzenduta. Gaur egun EDUTECON proiektuko lankidea da: “Gai gatazkatsuen bidez eta gatazkarako heztea. Kasu azterketen bidezko ikerketa bat irakasleen hasierako prestakuntzan” (PID2023-150579NA-I00).

Gemma Sebares Valle

Historian lizentziatua eta Kuarternario eta Historiaurrean doktorea, Universitat Rovira i Virgili-n, Bartzelonako Unibertsitateko Hezkuntza Fakultateko Aplikatutako Didaktiken Saileko, Gizarte Zientzien arloko irakaslea da. Era berean, DIDPATRI eta DIDPATRI INNOVA ikerketa-taldeetako ikertzailea da, eta transferentzia, berrikuntza eta ikerketa proiektuetan parte hartzen du. Halaber, Bartzelonako Unibertsitateko Arkeologia Institutuko (IAUB) kide da. Ondare arkeologikoaren sozializazioan eta historiaren didaktikan espezializatu da. 2010. urtetik, gizarte-zientzien didaktikaren arloan lan egiten du, erakunde publiko zein pribatuetan, ondare historiko eta arkeologikoaren sozializazioan eta ondare-hezkuntzan. Gaur egun EDUTECON proiektuko lankidea da: “Gai gatazkatsuen bidez eta gatazkarako heztea. Kasu azterketen bidezko ikerketa bat irakasleen hasierako prestakuntzan” (PID2023-150579NA-I00).